Köpvillkor

Priser

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundkorgen kan man se det totala priset inklusive moms och frakt.

 
Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Angivna priser gäller på lagervaror. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning.

 

Minsta beställningsvärde
Vi behandlar inte beställningar under 500 kr.

 

Betalningar

Kortbetalning
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige. Vi använder Resurs Bank hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

 

Faktura Privat
Tillsammans med Resurs Bank erbjuder vi dig kostandsfritt Resurs Bank-faktura. För din trygghet kan du välja att betala med faktura och betalar då efter att du fått varorna. Du betalar din faktura 30 – 60 dagar efter köpet. Fakturan skickas ut från Resurs Bank månaden efter köpet. Grundkraven för Resurs Bank-faktura är att du är minst 18 år och inte har några betalningsanmärkningar. Vid ansökan görs en sedvanlig kreditupplysning. För att säkerställa att ingen obehörig beställer varor i ditt namn levererar vi enbart till din folkbokförda adress. Önskas annan leveransadress än den folkbokförda är detta enbart möjligt med hjälp av e-signering i kassan.
 
Faktura Företag
Läs mer här.
 

Delbetalning
Tillsammans med Resurs Bank erbjuder vi dig att dela upp din betalning. Du har alltid 30 till 60 dagars kredit. Den första avin kommer månaden efter köpet och det är först då du själv avgör vilket delbetalningsalternativ du vill nyttja. Grundkraven för Delbetalning är att du är minst 18 år och inte har några betalningsanmärkningar. Vid ansökan görs en sedvanlig kreditupplysning. Du kan när som helst välja att slutbetala hela din skuld, och du väljer då att betala in återstående skuld som finns angivet på ditt senaste kontoutdrag. För att säkerställa att ingen obehörig beställer varor i ditt namn levererar vi enbart till din folkbokförda adress. Önskas annan leveransadress än den folkbokförda är detta enbart möjligt med hjälp av e-signering i kassan.

 

Återbetalningar
I de fall återbetalningar är aktuella så görs detta i första hand genom återinsättning på kontokort/bankkonto eller till ett av dig angivet bankkonto. Återbetalningen sker inom några dagar från det att ärendet som orsakar återbetalningen är avslutat.

 

 

Leverans

Leveranssätt
Vi kan inte ta emot bokningar till boxadress eller poste restante.
Endast leverans inom Sverige och leveransavisering kan endast sickickas till svenskt mobilnummer.

 
Du får ett mail med sändningsnummer och spårningslänk i samband med att vi bokar frakten.
 

– PostNord
Du hämtar ut ditt paket hos ett postombud nära dig.

 

– DHL
DHL Service Point: Du hämtar ut ditt paket (upp till 20 kg) hos ett DHL ombud nära dig.
 
DHL paket/stycke: DHL kör ut till din leveransadress. Observera att det måste finnas någon på plats vardagar mellan kl. 8.00-16.00.
 
DHL Hone Delivery: Större eller tyngre paket skickas hem till dig. DHL tar kontakt med dig när godset ankommit till en terminal nära dig. Du kan då hämta på terminal eller komma överens med DHL om utkörning någon av närmast kommande dagar.
Inbärning eller bärhjälp ingår inte.
 
Avisering sker antingen via SMS, Epost eller telefonsamtal. Det är upp till dig att kontrollera att du uppger korrekta kontaktuppgifter. I annat fall kan du bli skyldig att stå för returfrakten, vilket STS-Butiken fakturerar dig efter hand.

 

Du får ett mail med sändningsnummer och spårningslänk i samband med att vi bokar frakten. Där kan du följa din sändning. Dessa mail hamnar ibland i din skräppost, så kika gärna där innan du kontaktar oss.
 

– Hämta i butik
Ni kan hämta er beställning i vår butik i Halmstad EFTER att ni har erhållit besked om att er order är klar att hämtas.
Avisering sker antingen via SMS, Epost eller telefonsamtal.
Ordererkännandet som erhålls via e-post gäller ej som avisering utan är endast bekräftelse på mottagen beställning.
 
OBS: Ta med utskrivet ordererkännande eller ordernr. ID kontroll kommer göras då endast beställaren kan hämta ut beställningen.

 

Fraktkostnad
FRI FRAKT en gång på alla beställningar över 500 kr, men kunden står för extrakostnader i samband med outlöst gods eller om den samme inte svarar på DHLs sms/brev inom tre arbetsdagar. STS-Butiken fakturerar då kunden i efterhand. Därför är det viktigt att du kontrollerar att dina kontaktuppgifter är korrekta.
Vi skickar inte inom Halmstad, endast hämta i butik.
Returnerar du en vara, står du för returfrakten.
Byter du en vara som tex inte passar, står du för returfrakten och den nya frakten. 

 

Leveranstid
3 – 5 arbetsdagar, plus fraktbolagets leveranstider, på alla varor som finns i lager. Saknas någon vara beställer vi hem den omgående.OBS att en del orter inte har utkörning varje dag, varför leveransen kan dröja och dessa ”udda ort” går utanför vår standard leveranstid.
STS-Butiken kan inte hållas ansvarig för fraktbolagets förfarande.

 

Restorder
Varor som placeras i en restorder skickas så snart vi har fått dem i lager igen. Ingen extra frakt tillkommer. Visar det sig att varan är slut hos vår leverantör meddelar vi detta.

 

Transportskador
Om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till speditören genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras. Anmäl därefter skadan direkt till oss så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen.

 
OBS: OM LEVERANSEN DRÖJER:
Du ska få ett orderkvitto på din beställning ganska omgående till din mail. Detta kan ibland ta upp till ett dygn. Glöm inte att kolla din skräppost om den råkat hamnat där! Kolla även i din beställning att du stavat rätt till din epost.
Har inget orderkvitto kommit inom ett dygn, maila oss gärna då via kontaktformuläret!
Om du fått meddelande att din sändning är på väg men sen hör du inget från DHL på några arbetsdagar:
Det kan vara så att du uppgett fel mobilnummer och i så fall skickar DHL brev till dig inom en vecka om avisering. Detta tar ju såklart några extra dagar. Du kan ringa till DHL på 0771 345 345 och fråga om din sändning. Ha ditt sändningsnummer tillgängligt då.

 

Ångerrätt/Returer

Ångerrätt
 
Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar.

 

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter dag:

– vid köpeavtal: ”då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar varan i fysisk besittning”.

 

– vid avtal avseende flera varor som konsumenten beställt i en och samma beställning och som levereras var för sig: ”då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar den sista varan i fysisk besittning”.

 

– vid avtal avseende en vara som består av flera poster eller delar: ”då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar den sista posten eller delen i fysisk besittning”.

 

– vid avtal avseende regelbundet återkommande leverans av varor under en viss tid: ”då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar den första varan i fysisk besittning”.

 

Vill du utöva ångerrätten ska du till näringsidkaren skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per post, eller e-post) till:
 
STS-Butiken AB
Snöstorpsvägen 107
302 53 Halmstad
 
Tel: 035-10 85 73
 
E-post: info@stsbutiken.se.

 

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.
 

Verkan av utövad ångerrätt

Om du frånträder detta avtal kommer vi att betala tillbaka alla betalningar
vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder). Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättas om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något. Vi får vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.
 
Du ska återsända varan till oss eller överlämna den till personal på STS-Butiken i Halmstad, vår fysiska butik, utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut.

Du kommer att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan. Kostnaderna uppskattas till maximalt cirka 1500 SEK. Du är ansvarig endast för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.

 

Returer
Kontakta ALLTID oss innan retur av en vara. Är varan defekt eller om vi har packat fel bifogar vi returporto med den rätta varan. Vid felbeställning eller om du vill byta en vara står du som kund för returfrakten. Vid retur från kund till oss, står kunden för skador som kan uppstå under transporten. Vi löser ej ut ofullständigt frankerade paket. Felaktig returhantering leder till försening av ärendet.

 

Reklamation
Vill du reklamera en trasig eller felaktig vara skall du sända reklamationen till oss senast 15 dagar efter du har erhållit varan. Reklamationen gör du via email, vanlig post eller per telefon till oss. Vi står naturligtvis då för returfrakten. Finner vi inget fel på varan så debiteras kunden en kostnad på 400kr inkl moms. Är paketet emellertid skadat i posttransporten ber vi dig genast reklamera försändelsen hos ditt lokala postkontor. Kontakta oss INNAN ni sänder varan tillbaka. Felaktig returhantering leder till försening av ärendet.

 

Pricerunner köpgaranti

Ditt köp hos oss omfattas gratis av PriceRunner Köpgaranti. Det ger dig upp till 50.000 kronor om något skulle gå snett. För att omfattas av Köpgarantin så behöver du vara registrerad medlem på PriceRunner.
 
Även om du inte redan är medlem hos PriceRunner och kommit till vår hemsida genom dem så kan ditt köp omfattas av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är registrera dig inom en timme efter ditt köp. Att bli medlem kostar inget och tar mindre än tre minuter! Bli medlem gratis på PriceRunner

 
Om du vill att ditt köp ska innefattas av Köpgarantin så måste din beställning vara addresserad till den adress du är skriven på. Med Köpgarantin får du ersättning om en vara är trasig, om en enskild vara saknas vid leverans, om leverans av vara uteblir eller om varan är felaktig.
 

Du får endast ersättning för direkt ekonomisk skada som du lidit, inköpskostnader och fraktkostnader. PriceRunner Köpgaranti lämnar ingen ersättning för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter.
 

För fullständiga villkor och lista på ej omfattade kategorier besök PriceRunner.
 

Visste du att PriceRunner är Sveriges ledande tjänst för produkt- och prisjämförelser som sedan 1999 hjälper över 1 miljon svenskar att hitta bästa priset varje månad. Tjänsten är oberoende och låter ej butiker påverka den information som du som kund tar del av.

 

Privat Policy
I samband med skapande av konto och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post. Som kund till oss kan du få e-post rörande en order, betalning eller annan kommunikation du initierat samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden.

 

Cookies
En cookie är en liten textfil som en webbplats du besöker kan begära att få spara på din dator. Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om:
– att webbplatsen innehåller cookies
– vad dessa cookies används till
– hur cookies kan undvikas
 
På denna webbplats används cookies för att t.ex. hålla reda på inloggningar och vilka produkter du lagt i din kundkorg. Utan att tillåta cookies kommer du inte att kunna logga in eller lägga varor i kundkorgen. I din webbläsare kan du vanligtvis ställa in hur den ska hantera cookies. Se din webbläsares hjälp för vidare information. För mer information om cookies, se Post & Telestyrelsens hemsida.